AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_COVER-PAIN-AVOINE_REVISION-DESKTOP_2021

A-DERMAs
historie

Det hele begynte på 1970-tallet da Mr. Pierre Fabre, en farmasøyt fra Castres, med en lidenskap for botanikk, valgte havre, en glemt plante på den tiden, men en som hadde blitt brukt i mer enn tre årtusener til medisinske formål. Dette var begynnelsen på et langt søk som fortsatt pågår i dag i Sørvest-Frankrike.

Denne DERMAtologiske Havren, eller Avoine på fransk, inspirerte A-DERMAs merkenavn og merkevarens første produkt så dagens lys i 1982, Dermatologisk Havremelk-rensestykke, som også var det første syntetiske vaskemiddelet(såpefri bar) i apotekene, et vitnesbyrd til et banebrytende merke, for med dette produktet ble også plantebaserte Dermo-Cosmetics født...

Nye og innovative produkter, som nå er blant de mest solgte og anbefalt av leger, ble utviklet, samt verktøy som kunne hjelpe leger og forbrukere med å håndtere visse sykdommer:

 1993

En dobbel hit med lanseringen av Dermalibour, den første industrielle formelen på markedet laget av kobbersink, og Epitheliale, reparerende og lindrende produkter for sart og irritert hud. 

Publisering av SCORAD, en evalueringsscore og det første verktøyet for å overvåke utviklingen av atopisk dermatitt, av ETFAD (European Task Force on Atopic Dermatitis) i samarbeid med A-DERMA. I dag er dette referanseskalaen for å kontrollere effektiviteten av behandlinger for atopisk dermatitt. Dette ble deretter fulgt av sin "pasientorienterte" versjon i 2009: PO-SCORAD.

A-DERMA går foran i å inkludere forbrukere i utviklingen av verktøy og produkter for å forbedre deres velvære, begynnelsen på "Patient-i fokus ".

PO-SCORAD

A-DERMA går foran i å inkludere pasienter i utviklingen av verktøy og produkter for å forbedre deres velvære, begynnelsen på "Patient-i fokus".
 

OPPDAG PO-SCORAD

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_SCORAD_2021 880x880

 1994

SCORAD annonserte ankomsten til markedet av EXOMEGA-linjen i 1994, produkt designet for veldig tørr hud med tendens til atopisk eksem, som fortsatt anbefales av leger og selges over hele verden.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_EXOMEGA_REVISION-DESKTOP_2021 980x980

EXOMEGA verdens bestselgende A-DERMA serie

Exomega-serien ble en verdensomspennende bestselger og har siden blitt utvidet til å tilby en omfattende løsning for tørr hud utsatt for atopisk eksem

OPPDAG SERIEN

 1998

Etter 16 år med kontinuerlig forskning på Avena Sativa, ble en av dens 300 arter valgt som hudens beste allierte, for dens mykhet og rikhet på aktive ingredienser: Rhea-varianten, ren hvit havre, som A-DERMA kaller Rhealba® og som ble deretter den unike og eksklusive aktive ingrediens som fortsatt er merkevarens signatur den dag i dag. A-DERMA Laboratories nyter den eksklusiv bruken av den. Ellers hadde den sannsynligvis forsvunnet.

Men våre forskere stopper ikke der. Under drivkraften til Mr Pierre FABRE, skal de utforske nye aktive ingredienser i selve unge Rhealba® Havreskudd kalt FRØPLANTER.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_FONDATEUR-REVISION-DESKTOP_2021

ET ORD FRA GRUNNLEGGEREN VÅR

Jeg har alltid levd med en lidenskap for planter. I 15 år har vi studert spesielt én plante som aldri slutter å forbløffe oss: Rhealba® Havre, den rene og sjeldne hvite havrevarianten. Denne dyrebare og unike planten er sjelen til A-DERMA. Det var mens jeg jobbet ved Pasteur-instituttet i Bucuresti med et korn, bygg, at jeg ble kjent med frøplantene og deres helt spesielle egenskaper. Vår forskning på havrefrøplanter har ført til noen svært oppmuntrende funn, som åpner opp mange nye horisonter.

Mr Pierre Fabre - Grunnlegger.

■ 2009

A-DERMA Laboratories har dermed laget en ny aktiv ingrediens: Rhealba® havrefrøplanteekstrakt, unge ferske havreskudd høstet mellom 10 og 12 uker, når de når sin maksimale konsentrasjon av aktive molekyler: lindrende flavonoider og saponiner som retter opp balansen. Rhealba havrefrøplanter® garanterer også maksimal sikkerhet. Ekstraktet deres er fritt for påvisbart protein.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_AVOINE_2021

En ny æra begynte med rehabiliteringen av EXOMEGA, og i begynnelsen av året etter, i 2010, ble A-DERMA uavhengig og forlot DUCRAY-merket. Det plantebaserte dermatologiske merket var i stand til å skape sitt eget territorium, en klok balanse mellom vitenskap og planter, og satte seg fore å erobre nye markedssegmenter og nye land.

Den første avgjørelsen var at all Rhealba® Havre skulle dyrkes økologisk.

Den andre viktige avgjørelsen for merkevaren var å se etter et sted å dyrke de aktive ingrediensene våre som også skulle legemliggjøre merkevaren. Etter mange besøk, arbeid og mye museografisk arbeid, åpner Terre d'Avoinedørene i 2013! Siden den gang har vi tatt imot 3000 mennesker i året fra hele verden for å oppleve A-DERMA og forstå den autentiske historien til den fullt kontrollerte korte forsyningskjeden.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TAD_2021 1202x500

OPPDAG TERRE D'AVOINE

 

 2014

Når intuisjon blir virkelighet... Fra begynnelsen, og spesielt med sin sterke pediatriske konnotasjon, var A-DERMA rettet mot den mest sarte huden. Etter flere år med studier, en arbeidsgruppe, epidemiologiske undersøkelser og arbeid med å forme den, er sart hud i ferd med å bli en vitenskapelig realitet med publisering av dens definisjon og klassifikasjoner i det høyt respekterte JEADV (Journal of the European Academy of Dermatology and Venerology).

A-DERMA blir den dermatologiske havren for sart hud og etablerer sitt felt mer enn noen gang.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PHYS-AC_REVISION_2021 980x980

Lansering av Phys-AC i 2014

2014 var også året for lanseringen av Phys-AC, vår fysiologiske hudpleie for uren hud. A-DERMA gikk inn i et stort globalt dermatologisk marked og kunne nå hjelpe tenåringer!

OPPDAG SERIEN

 2016

Katalogen fortsatte sin vekst i et raskt tempo med A-DERMA PROTECT, vår solpleieserie. Takket være dets spesifikke dermatologiske fokus på "sart hud" og den nye aktive ingrediensen dedikert til den, Rhealba® Havreplanteolje, har serien gjort seg en plass i rampelyset.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PROTECT_REVISION_2021 980x980

PROTECT-solpleieserien

PATENTERT SUN INNOVATION*, resultatet av 7 års forskning: Barriestolide® avledet fra Rhealba® Havreplanteolje styrke hudens sarte barriere**. Kombinert med et patentert* filtreringssystem, med kun 4 filtre, beskytter det sart hud mot UV-stråler.

*Patentsøkt **In vitro test
 

OPPDAG SERIEN

 2017

Anerkjennelse i Tyskland, det ledende europeiske dermo-kosmetikkmarkedet: Havren vår ble valgt til årets medisinplante!

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TEST-TEXTURE_2021 577x577

 2018

I 2018 ble et charter av verdier og forpliktelser, "Clean & Green"-charteret, opprettet, med krav om å bruke kun de ingrediensene som er nødvendige for produktets effektivitet og maksimalt med ingredienser av naturlig opprinnelse. Dette har ført til de nyeste produktene, med nyvinninger som: EPITHELIALE AH DUO Massasje Gel-Oil, CUTALGAN, eller EXOMEGA CONTROL EMOLLIENT SPRAY

Tilbake til toppen